Teknoloji

Lamborghini’nin NFT serisinde Türk firması imzası var!

Alışverişin online ortama taşınmasıyla birlikte sanat eserinin görselleştirilmesi, tüketicileri satın almaya ikna etmenin anahtarı olarak konumlandırılmıştır. Veriler, kaliteli sanat eseri fotoğraflarının dört tüketiciden üçünün satın alma kararını etkilediğini gösteriyor. Yapay zeka ve artırılmış gerçeklik gibi teknolojiler, stüdyoda fotoğraf çekiminin çok ötesinde katma değer sunuyor.

Tüketicilerin giyimden teknolojiye, günlük ihtiyaçlardan aksesuarlara kadar pek çok ürün için e-ticaret platformlarına yönelmesi, e-ticarette markalaşma süreçlerine de yön verdi. E-ticaret uzmanları ve perakendeciler, rekabette öne geçmede etkili ve dengeli bir sanat eseri görselinin rolünü kabul etse de, veriler, kaliteli sanat eseri fotoğraflarının dört tüketiciden üçünün satın alma kararını etkilediğini gösterdi. Artırılmış gerçeklik (AR), bilgisayar tabanlı tasarım (CAD), üç boyutlu modelleme ve yapay zeka (AI) gibi teknolojiler de bayilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek çözümlerde kullanılmaya başlandı. Bu sayede stüdyo fotoğrafçılığı gibi klasik süreçler yerini yeni teknolojilere bıraktı.

Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan ARspar Kurucu Ortağı Gürkan Ordueri, “Ürün görseli geliştikçe ve gerçeğe yaklaştıkça tüketicinin satın alma kararı vermesi kolaylaşıyor. Günümüzde e-ticaret firmaları, kamera ve stüdyo çekimlerine ihtiyaç duymadan AI ve AR teknolojileri ile kaliteli ürün görselleri üretebiliyor.”

Artırılmış gerçeklik, %94 daha yüksek dönüşüm oranı sağlar

Gelişen teknoloji, telefonla çekilen işin görsellerinin bile birkaç günde profesyonel stüdyo çekiminden daha kaliteli, üç boyutlu ve daha kaliteli bir formata dönüştürülmesine vesile oluyor. ARspar’ın AI tabanlı sanat eseri ve AR çözümleri sunan bir teknoloji şirketi olduğunu vurgulayan Ordueri, “Snapchat tarafından hazırlanan bir rapor, AR deneyiminin e-ticarette %94 daha yüksek dönüşüm oranı getirdiğini gösteriyor. E-ticaret şirketleri için alışveriş sepetini terk etme oranlarını düşürmenin iş sürekliliği açısından kritik önem taşıdığı bir dönemde, dönüşüm oranları üzerinde bu kadar etkili olan teknolojilerin değeri her geçen yıl artıyor. ARspar olarak her bir çalışma grubu için profesyonel bir stüdyo çekimi düzenlemekten daha uygun maliyetli bir seçenek sunuyoruz. Sadece beyaz fonlu iş görsellerinde değil, farklı renk varyasyonlarında sunduğumuz konsept fotoğraflar ve gerçek konut ortamları gibi fonlarda ürettiğimiz yaşam tarzı fotoğraflarıyla e-ticaret yapan işletmelerin satışını destekliyoruz.”

Dünya devleriyle çalışmak

Dünyaca ünlü lüks otomobil üreticisi Lamborghini, mobilya ve dekorasyon firması Westwing ve süreksiz dövme cihazı üreticisi Inkbox’a hizmet verdiklerinin altını çizen ARspar Kurucu Ortağı Gürkan Ordueri, değerlendirmelerini şu sözlerle tamamladı: “Üç boyutlu ve konsept görselleştirme teknolojileri 2 yıl önce ortaklarım Esad Kılıç ve Burhan Kocabıyık ile birlikte kurduğumuz ARspar’da bu teknolojilerin daha fazla markaya ulaşması ve küçük ve orta ölçekli e-ticaret firmalarının da yararlanabilmesi için çalışıyoruz. İnovasyonun gücü Sosyal ticaretin ön plana çıktığını gördüğümüz ve e-ticaretin büyüme alanı hakkında bilgi sahibi olduğumuz bu dönemde 3D sanat görselleri, artırılmış gerçeklik ve konsept görsellerin e-ticarette daha büyük rol oynayacağını söyleyebiliriz. 2023’ün prestijiyle teknolojimizi daha çok işletmeye ulaştıracağız.

tusbahaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu